Njemačka protiv potpune zabrane dizelaša i benzinaca, traju pregovori s Europskom komisijom

Finalno glasovanje je odgođeno u petak nakon protivljenja njemačke automobilske industrije

Italy, Rome, Vatican, 22/06/10. Ursula von der Leyen, President of the European Commission meet the Holy Father in the San Damaso Courtyard. Photo by Massimiliano MIGLIORATO / Catholic Press Photo / HANS LUCAS. RESTRICTED TO EDITORIAL USE - NO MARKETING - NO ADVERTISING CAMPAIGNS. Italie, Rome, Vatican, 22/06/10. Ursula von der Leyen, presidente de la Commission europeenne, rencontre le Saint-Pere dans la cour de San Damaso. Photo de Massimiliano MIGLIORATO / Catholic Press Photo / HANS LUCAS. RESERVE A UN USAGE EDITORIAL - PAS DE MARKETING - PAS DE CAMPAGNES PUBLICITAIRES. (Photo by Massimiliano Migliorato / CPP / HANS LUCAS / Hans Lucas via AFP)
FOTO: Hans Lucas via AFP

Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen rekla je da su EU i Njemačka uključene u “konstruktivni dijalog” o postupnom ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem u Europskoj uniji do 2035. godine.

Nakon mjeseci pregovora, finalno glasovanje je planirano u nadolazećem tjednu, no odgođeno je u petak nakon protivljenja njemačke automobilske industrije. Njemački ministar prometa Volker Wissing rekao je da se Berlin ne može složiti s takvom potpunom zabranom motora s unutarnjim sagorijevanjem u ovom trenutku.

Dodao je da Europska komisija mora iznijeti prijedlog kako se klimatski neutralna, sintetička goriva, poznata kao e-goriva, mogu koristiti u motorima s unutarnjim izgaranjem nakon 2035. godine. Von der Leyen je rekla da je principijelno bilo otvorenosti za nove automobilske tehnologije, “no da to također mora biti u ravnoteži s našim klimatskim političkim ciljevima.”

Sintetička goriva

Wissing je član stranke FPD, bliske poslovnom sektoru, koja je najmanja od tri stranke koje čine njemačku koaliciju zajedno sa Socijaldemokratima i Zelenom strankom. Sintetička goriva za koja je Wissing zainteresiran proizvode se kombiniranjem vodika s ugljikovim dioksidom koji se može dobiti iz atmosfere. Takva goriva se smatraju klimatski neutralnim ako se energija za proizvodnju njih i njihovih sastojaka može dobiti iz obnovljivih izvora.

Kritičari smatraju da se sintetička goriva trebaju koristiti samo za neizbježna zračna i pomorska putovanja, dok bi njihovo korištenje kod velikog broja vozila bilo samo razbacivanje zelenom energijom.

Planovi da se smanje emisije klimatski štetnog CO2 iz novih kombija i automobila za 100 posto do 2035. godine, što znači de facto zabrana na prodaju, dio su većeg paketa za borbu s klimatskim promjenama. EU želi smanjiti emisije stakleničkih plinova za barem 55 posto do 2030. godine u usporedbi s razinama iz 1990-ih, a do 2050. godine postići klimatsku neutralnost.